Portal Home > Knowledgebase > Domeinnamen > .nl domeinnamen > Wat kan ik doen als mijn registrar geen token wil aanleveren? |
Wat kan ik doen als mijn registrar geen token wil aanleveren?
Wat kan ik doen als mijn registrar geen token wil aanleveren?
Bij de verhuis van een .nl domeinnaam moet de oude registrar u binnen de 5 werkdagen een token, een 12-karakters lange code, aanleveren. Met dat token kan de verhuis afgewerkt worden.
Als de huidige registrar niet wil meewerken, dan kan u de oude registrar aanmanen (voorbeeldbrief hieronder). Wordt hieraan geen gevolg gegeven, dan kan u aan de nieuwe registrar dit doorgeven. Die zal SIDN verwittigen en de transfer toch laten doorgaan.
Geachte …,
Mijn naam is … en ik ben de houder van de volgende .nl-domeinna(a)m(en) die u namens mij beheert:
1. ….nl
2. ….nl
Op … heb ik u (per e-mail/brief/via mijn klantentoegang) verzocht mij het token/de tokens te verstrekken van deze .nl-domeinna(a)m(en) zodat ik het beheer van de domeinna(a)m(en) naar een andere registrar kan verhuizen. Tot op heden heb ik de het token/de tokens echter niet van u ontvangen.
Op grond van de tussen u en SIDN geldende Algemene voorwaarden voor Registrars bent u zonder enig voorbehoud verplicht om tokens binnen vijf dagen na ontvangst van mijn bovengenoemde verzoek aan mij als .nl-domeinnaamhouder ter beschikking te stellen. Deze vijf dagen zijn inmiddels verstreken.
Hierbij sommeer ik u alsnog binnen … dagen na ontvangst van dit bericht de het token/de tokens aan mij ter beschikking te stellen bij gebreke waarvan ik mijn nieuwe registrar zal verzoeken de .nl-domeinnamen zonder token te verhuizen en ik bij SIDN melding zal maken van uw verzuim.
Hoogachtend,