Hoe stel ik mijn domeinnaam in voor Office 365?
Hoe stel ik mijn domeinnaam in voor Office 365?
Voor een domeinnaam kan toegevoegd worden aan een Office365-pakket moet Microsoft er zeker van zijn dat je wel de eigenaar bent van die domeinnaam. Om dat te kunnen verifiëren vraag Microsoft om een txt-record toe te voegen aan je domein. Hiermee bewijs je dat je controle hebt over het domein en dus de eigenaar bent.
Het txt-record ziet er als volgt uit:
MS=ms31574586
(Het cijfer wijzigt van klant tot klant)
Automatisch instellen
Via de Office 365 wizard van Nomeo kan je de instellingen van je domeinnaam automatisch laten verlopen. Het enige wat je moet doen is de unieke code van Microsoft invullen.
- Log aan op het controlepaneel
- Ga naar domeinnamen en klik op de "details"-knop naast de domeinnaam die je wil aanpassen.
- Ga naar de tab "Web & Mail".
- Start de Office 365-wizard en volg de instructies op het scherm.
- Binnen enkele seconden zijn alle nodige records toegevoegd.
Manueel instellen
Je kan de instellingen ook manueel uitvoeren.
Om het txt-record toe te voegen, volg je de volgende stappen:
- Log aan op het controlepaneel
- Ga naar domeinnamen en klik op de "details"-knop naast de domeinnaam die je wil aanpassen.
- Ga naar de tab "geavanceerd".
- Scroll naar het kadertje "TXT-records".
- Druk op de knop "Nieuw TXT-record toevoegen".
- Laat het veld "naam" leeg.
- Vul in het veld "data" de controletekst in. Dit ziet er uit als "MS=ms31574586".
- Druk daarna op "bewaren".
De wijzigingen zijn onmiddelijk actief. Het kan echter 15 tot 60 minuten duren voor de informatie ook wereldwijd raadpleegbaar is (door caching). Je kan dus 1 uur na de wijzigingen op de Office365-website het domein verifiëren. Raadpleeg hiervoor de documentatie van Microsoft voor de te volgen stappen.